diumenge, 10 de juliol del 2016

Barcelona. La Metròpoli en l'era de la fotografia, 1860-2004.

Aquest és el títol de l'exposició que podeu veure a la Virreina Centre de la Imatge. Preneu nota de que està prorrogada fins el 25-09-16. Aquesta exposició realitza un recorregut gràfic per a la història de Barcelona. Hi podeu veure des d'un daguerrotip de primers del s. XIX nombroses albúmines, llibres, àlbums i revistes, la mostra continua fins a fotos documentals de fa pocs anys. A més de les primeres iconografies fotogràfiques, vaig trobar especialment interessants les projeccions que hi ha a cada sala i que desglossen la història de la ciutat en diferents etapes temàtiques: El temps de la República, la Guerra Civil, la Dictadura, el desenvolupament econòmic, l'emigració, els moviments veïnals i socials, el màrqueting urbà, entre altres.
En la meva opinió l'inconvenient és que l'exposició és quasi tan llarga com el seu títol, és a dir,  crec que hi ha una quantitat excessiva de material i que amb menys s'hagués pogut explicar el mateix. Encara que es veritat que, al menys en aquest cas, més val pecar per excés, sempre ens podem limitar a gaudir del que més ens convingui. No us la perdeu!


Olympus OMD EM5 MarkII i zuiko 12-40 2,8 PRO


A la  foto que acompanya el comentari, vaig aprofitar per incloure-hi  una visitant que semblava perduda per les sales de l'exposició. Em va semblar evident que una exposició múltiple, explicaria  el que penso d'aquesta mostra fotogràfica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada