dimarts, 9 de novembre del 2021

Observant els canvis de llum


El matí es lleva plujós, però això no és motiu per deixar de fotografiar el paisatge. Més aviat al contrari, molts cops la climatologia ens ofereix unes condicions canviants de llum que fan interessant fer-ne una observació detinguda.

Des del mateix apartament on en vaig allotjar a Flåm (Noruega) tenia una bona vista del fiord d’Aurland. La pluja persistent no convidava a sortir a l’exterior, però un petit porxo em protegia de mullar-me massa. Així que, a l’hora d’esmorzar i abans de sortir per fer la caminada del dia, em va semblar convenient col·locar el trípode i fer una seqüencia de l’escena. La finalitat era registrar aquests ràpids canvis d’il·luminació que hi pot haver en determinats moments del dia.

La percepció i interpretació que tenim d’un lloc pot ser molt diversa en funció de moltes variables, però la llum n’és un element essencial.

En aquesta ocasió els lapsus de temps van ser de tan sols 25 minuts, però és un bon exercici fotogràfic experimentar amb diferents períodes i condicions de llum.

Vaig mantenir constant el ISO a 200, però el temps d’exposició es va anar adaptant a la lluminositat de l’escena. Encara que sigui una prova senzilla no deixa de tenir el seu interès!


1 comentari:

  1. M'encanta! Que ràpid que canvia, només 20 min entre fotos, pensava que seria més!

    ResponElimina