diumenge, 17 de juliol del 2016

Rebaixes

Ara per ara acostumo a fer una fotografia bastant pausada, alló del paisatge amb trípode cuidant la composició i l'exposició etc... però de vegades m'agrada trencar les meves propies tendències i imposar-me nous reptes. Fa poc sortia de visitar una exposició a la Virreina i anava a unes presentacions de producte a Casanovafoto, tenia una hora lliure i em vaig proposar practicar la "street photography" i documentar les Rebaixes al carrer Pelai de Barcelona. Una hora divertida en la que vaig provar "Olympus Image Share", és a dir, disparar la càmera des del mòbil i així poder passar inadvertit i fer una foto més propera.
Aquesta pràctica fotogràfica i els  seus resultats també m'ha servit per tornar-me a plantejar moltes qüestions sobre el món del consum, la moda i la publicitat.

Necessito el que vaig a comprar?

Quan ens mirem al mirall reflexionem sobre els que ens imposen les modes?

 
Sabem valorar altres criteris de consum fora dels que ens dicta la publicitat?
 
Consumir és una forma d'obtindre felicitat?
 
Ens venen "impossibles" perquè no deixem de desitjar?
 
Alló que comprem és símbol de la nostra identitat. Queè comprem i no tindriem que comprar?

Pensem en  el què  comprem i en el què realment "ens fan comprar"?
 
Quins models estètics ens imposen?


Consumim per necessitat o ens estan seduint i creant necessitats supèrflues?



Fins a quin punt som concients o inconcients a l'hora de consumir?


Vestim de determinada manera per buscar un reconeixement social?


Quants en tinc? Ens fa falta el que comprem?


Totes les meves compres són de productes fabricats per empreses socialment resposables i repectuoses amb el medi ambient?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada