Ara per ara acostumo a fer una fotografia bastant pausada, alló del paisatge amb trípode cuidant la composició i l'exposició etc... però de vegades m'agrada trencar les meves propies tendències i imposar-me nous reptes. Fa poc sortia de visitar una exposició a la Virreina i anava a unes presentacions de producte a Casanovafoto, tenia una hora lliure i em vaig proposar practicar la "street photography" i documentar les Rebaixes al carrer Pelai de Barcelona. Una hora divertida en la que vaig provar "Olympus Image Share", és a dir, disparar la càmera des del mòbil i així poder passar inadvertit i fer una foto més propera.
Aquesta pràctica fotogràfica i els seus resultats també m'ha servit per tornar-me a plantejar moltes qüestions sobre el món del consum, la moda i la publicitat.
|
Necessito el que vaig a comprar?
|
|
Quan ens mirem al mirall reflexionem sobre els que ens imposen les modes? |
|
Sabem valorar altres criteris de consum fora dels que ens dicta la publicitat? |
|
Consumir és una forma d'obtindre felicitat? |
|
Ens venen "impossibles" perquè no deixem de desitjar? |
|
Alló que comprem és símbol de la nostra identitat. Queè comprem i no tindriem que comprar?
|
|
Pensem en el què comprem i en el què realment "ens fan comprar"? |
|
Quins models estètics ens imposen? |
|
Consumim per necessitat o ens estan seduint i creant necessitats supèrflues? |
|
Fins a quin punt som concients o inconcients a l'hora de consumir? |
|
Vestim de determinada manera per buscar un reconeixement social? |
|
Quants en tinc? Ens fa falta el que comprem? |
|
Totes les meves compres són de productes fabricats per empreses socialment resposables i repectuoses amb el medi ambient? |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada