dilluns, 22 de maig del 2017

Casa Milà "La Padrera" de Gaudí


De nou el gran Gaudí. en aquesta ocasió visito la Casa Milà, coneguda com La Padrera. En aquests dos blocs de vivendes, intercomunicats per patis interiors, hi podem observar la plenitud de la seva capacitat creativa. Aquest edifici de l'Eixample de Barcelona va ser un encàrrec de l'industrial Pere Milà per destinar-lo a residència familiar i a pisos de lloguer. Inspirat en la Natura, Gaudí dóna a la seva arquitectura formes sinuoses i orgàniques. Aconsegueix, de forma espectacular, uns interiors diàfans, ben il·luminats i ventilats, que complementa a la perfecció amb elements ornamentals de disseny molt particular. Però un dels espais més emblemàtics de l'edifici és el terrat. Aquest és un lloc insòlit. Tot i que vaig començar la visita en una hora, en teoria, de "baixa afluència", quan hi vaig arribar, el cert és que ja estava ple de turistes, escolars i altres visitants. D'entrada no sabia com encarar el tema a nivell fotogràfic. No m'agradava la llum dura del dia assolellat; al cel blau hi havia pocs núvols i els avions deixaven esteles que no veia gens estètiques. Finalment, vaig decidir utilitzar aquests factors com aliats per revelar el caràcter del terrat, i els seus particulars elements com, les torres de ventilació, xemeneies i badalots. Aquestes formes em van fer pensar en que calia veure-ho des del punt de vista d'un nen i recrear una mena de "Guerra de les Galàxies".










Equip Olympus, cos OMD-M5 Mark II amb Zuiko 7-14 f2,8 Pro i 12-40 f2,8 Pro.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada