dijous, 1 de febrer del 2018

Un exercici fotogràfic i un propòsit al Port de Barcelona.


Fa poc llegia un escrit que proposava el següent exercici fotogràfic:

1 - Anar a un lloc que no tingui especial interès per a nosaltres. Fins i tot, és possible escollir-ne un que, d'entrada, no ens sigui atractiu.

2 - Quedar-nos amb les condicions de llum ambiental que hi ha. I repeteixo fins i tot, buscar-ne unes que veiem desfavorables.

3 - També ens podem limitar amb el material fotogràfic a utilitzar. Per exemple, prescindir d'un angular extrem o del tele. El millor pot ser una sola òptica (no descartem quedar-nos sols amb un 35 o 50 mm),
Tot això representa un repte a la nostra creativitat. Es tracta d'aconseguir, "simplement", imatges que ens siguin realment satisfactòries. 

De vegades m'agrada visitar llocs de Barcelona a l'atzar hi fer-hi una passejada. Un matí, entre les 11 i les 12 del migdia, em vaig deixar caure per la Plaça Rosa dels Vents, que queda junt al Port. Hi havia un ambient festiu, molta gent voltant, fent esport, descansant o prenent el sol. No puc dir que el lloc no tingui interès, ja que hi ha l'emblemàtic Hotel Vela, però el cert és que, ni la llum, ni el moment, ni la situació, em van semblar adequades per treure fotos interessants. Veritablement, no em trobava gaire inspirat. Sols portava una càmera amb un zoom estàndard. Així que, vaig recordar l'exercici i em vaig fer el propòsit de captar fotos interessants, tant per a mi com per a altres espectadors. Els resultats em van sorprendre, tal com veia les coses, no hagués utilitzat la càmera, però després vaig entendre que molts cops convé fer un esforç addicional i obligar-nos a buscar recursos.

Us convido a provar-ho. Podem escollir un carrer qualsevol d'una ciutat o poble, acotar una zona al camp, a la platja, o bé una zona industrial, comercial o de magatzems,...la llum, la que toqui aquell dia o moment. Segur que amb imaginació i perseverança aconseguim imatges suggerents.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada