dimecres, 14 de setembre del 2016

El retrat d'ambient a Cotlliure


El retrat d'ambient relaciona el protagonista amb l' entorn on desenvolupa la seva vida quotidiana. A diferència del retrat d'estudi, que entra en una dimensió més psicològica, el d'ambient ens diu més sobre la persona retratada, ja que ens mostra l'entorn de treball, o la seva vivenda amb objectes i mobiliari que representen alguna cosa íntima del retratat.

Fa poc, tot passejant pels carrers de Cotlliure, un bell indret a ran de mar, vaig veure un artesà en el seu taller. Amb el meu mal francès li vaig demanar si em permetia fer-li uns retrats i, molt amablement, hi va accedir.

En aquestes ocasions, encara que sempre tenim la possibilitat d'afegir un flash, personalment m'agrada més aprofitar la llum ambient. Portava la meva Olympus OMD-M5 MarkII i la lent adequada per a l'ocasió, el 12-40 2,8 (equivalent a un 24-80 en formar 35mm), finalment he triat l'acabat amb color. Vaig fer unes fotos al artesà i n'he seleccionat tres. Si puc, acostumo a fer-ne, una vertical, una quadrada i una apaïsada. Us mostro a continuació una panoràmica del lloc i els retrats en questió...


 
 

Un mestre dels "retrats ambientals" és Arnold Newman. Conegut fotògraf de la jet set americana. Fa uns enquadraments sensacionals i té un excel·lent domini del blanc i negre. El desembre del 2015 vaig tenir el privilegi d'assistir a una exposició retrospectiva d'aquest peculiar artista a Berlin. Com ell bé deia: "L'entorn ha de contribuir a la composició i a la comprensió de la persona. No importa el tema, la fotografia té que ser interessant. Fer solament un retrat d'una persona famosa no significa res".

Us passo un enllaç per si esteu interessats: https://vimeo.com/40806257

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada