diumenge, 4 de setembre del 2016

Fotografia i pintura III - Inspiració


És sabut que quan la fotografia es va consolidar en el món de les belles arts, nombrosos pintors la utilitzaven com a referència per als seus treballs. Artistes com Courbet, Manet, Degas, Cézanne,i Gauguin van utilitzar en ocasions la fotografia. Trobem exemples en diferents gèneres, especialment en retrat i paisatge,
Retrat que va fer Nadar a Charles Baudelaire (1859)  i gravat (aiguafort) de Manet (1865)
Fotografia d'Adolphe Braun, "Le Château de Chillon" (1867) i oli del mateix castell pintat per Courbet (1874)
 
Hill i Adamson, retrat en Calotip de William Etty (1844) i oli sobre tela (autoretrat) del mateix pintor. 
Fa poc vaig tenir una experiència que em va permetre que això fos a l'inrevés, és a dir, que la pintura fos referent d'una fotografia. Aquest passat mes de gener vaig visitar la genial "Peggy Guggenheim Collection" a Venècia. En el museu s'exposa el quadre de René  Magritte, "La Voix des airs". M'agrada la seva visió surrealista. Aconsegueix, amb la juxtaposició d'objectes quotidians, paisatges i personatges, crear noves realitats, i dóna, a aquests objectes, nou significat en una nova dimensió. En veure la pintura vaig recordar uns elements de plàstic que havia vist abandonats en un magatzem. Vaig prendre nota per fer-ne la meva interpretació de l'obra i fa poc en vaig tenir oportunitat amb els meravellosos paisatges de la Vall d'en Bas (Olot).
Aquest és el quadre...



"La Voix des airs", oli sobre tela de René Magritte (1931)

A continuació les meves interpretacions...
Olot 2016, primera visió fotogràfica
 
Olot 2016, segona visió fotogràfica
 Els fotògrafs tenim molt que aprendre de la pintura. Cal mirar-la amb atenció i buscant l'inspiració!.



 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada