diumenge, 30 de juliol del 2017

Recordant W. Eugene Smith

 "The walk to Paradise Garden" W. Eugene Smith.

Pel que he llegit sobre aquest fotògraf, va nèixer en l'any 1918, fill d'una família de classe alta americana. Va ser un home que, en la seva joventut, estava marcat per la tradició humanística occidental i veia la vida amb certa ingenuïtat. La seva tasca com a corresponsal de guerra va canviar la percepció de les coses. Compromès amb denunciar el sofriment del món, ens ha deixat reportatges com "Country Doctor", "Spanish Village", "Nurse Midwife" i "Minamata", entre altres, on la narració fotogràfica arriba a ser excepcional.
W. Eugene Smith connecta amb la dimensió humana dels fets que fotografia. Ens transmet el dolor, la perseverança, la valentia, la generositat, la dificultad,... i moltes més sensacions i emocions a través de les seves imatges.
Recordo que quan van caure per primer cop a les meves mans un llibre amb fotos de W. Eugene Smith, em va sobtar la seva capacitat per explicar històries a través de la càmera i el seu compromís en millorar la societat a través de la fotografia. Però, particularment, hi va haver una imatge que m'evocava una especial tendresa. Era una foto dels seus fills caminant entre els arbres titulada "The walk to Paradise Garden". Vaig pensar que aquesta imatge icònica era la resposta natural davant la seva experiència, i també una manera de transmetre'ns el seu estat d'ànim en tornar de la segona Guerra mundial. Ens oferia, després d'haver viscut entre la barbàrie i haver vist infinites atrocitats, un cant d'amor i un missatge d'esperança.
Fa poc vaig visitar uns amics i vaig gaudir i compartir una estona de joc amb el seu fill. Quan vàrem anar a donar menjar a les gallines se'm va presentar una escena que em va recordar aquell moment de W.Eugene Smith. No vaig dubtar en aprofitar l'ocasió i convertir-lo en el meu instant.
Conclusió: Cada fotògraf té la seva personalitat, no és tracta de canviar-la, cadascú té la seva manera de mirar. Però estudiar treballs d'autors consagrats i beure de la seva experiència, ens obre la ment i la visió al món que ens envolta.
Observar amb la càmera m'ajuda a entendre les coses millor!.
Aquella tarda vaig fer sis fotos i n'he sel·leccionat quatre...
P.D. - Ah! No oblideu demanar permís als pares abans de publicar una foto d'un infant a les xarxes socials. 
Anem cap al galliner a donar menjar a les gallines.  Aquí vaig recordar la foto del mestre Eugene Smith.
 
Després de jugar a disfresses amb la seva mare i la seva germana, a en Saüc li fa molta il·lusió agafar els ous que es menjarà per sopar.

El joc és una forma divertida per grans i petits d'interactuar amb família, societat i l'entorn.
 
Els infants són esperança de futur!. Llibertat i coneixement faran un món millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada