dissabte, 16 de desembre del 2017

Selfie o autoretrat?

Fa uns pocs dies em van sol·licitar un autoretrat per utilitzar-lo per a la presentació com autor en una pàgina web on és fa venda d'obra fotogràfica. Un dels requisits que em demanaven era que la cara fos visible per tal que els clients poguessin identificar l'autor. No sóc molt amant de la selfie i en el cas de l'autoretrat, coms molts altres fotògrafs, m'acostumo a amagar, o bé darrera la càmera, o bé entre ombres o reflexes. I diferencio entre selfie i autoretrat, perquè estic d'acord amb el text que se'ns mostra en l'exposició actual de la galeria ValidFoto, "Adolfo Domínguez - Esto no és un selfie". El text en qüestió diu: "Un autoretrat és una mirada personal cap el nostre interior. És saber arribar a l'ànima d'un mateix. Un llenguatge íntim, sincer, sense arranjaments. Els creadors més importants de la Història de l'Art n'han fet ús per explorar qui són i  tractar de explicar-ho als altres. Un autoretrat és una foto d'un mateix. Però no és una selfie".
No us perdeu l'exposició! Hi podreu veure nombrosos punts de vista amb els quals el fotògraf és autofotografiat.
Si hi ha ocasió, i ho veig oportú, procuro emportar-me alguna imatge de record de la visita. Aquí les teniu...Ah! Hi he afegit l'autoretrat que em vaig fer ahir al matí.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada