dimarts, 9 d’octubre del 2018

Fotografiant rapinyaires amb Marcos Lacasa

A la segona va la vençuda, sí! Aquest cop no ha estat a la tercera. Després d'unes quantes hores d'espera  i atret per un esquer, es van deixar veure prop del "hide" un astor i un aligot.
És qüestió de gustos, però l'experiència de veure d'a prop i fotografiar fauna salvatge és molt gratificant. Exigeix de tècniques depurades, especialment si volem treballar en situacions difícils, com per exemple: aus en vol, animals amb activitat nocturna, o espècies que no toleren massa bé la presència humana. 
Tot i que jo no sóc expert en aquesta modalitat fotogràfica, el que sí us puc dir és que cal saber molt dels costums i vida dels subjectes a fotografiar, i també, conèixer correctament les prestacions de la càmera i lents per fer-ne un ús adequat. Encara que hi pot haver uns requeriments mínims, un equip extremadament car no és garantia de bones fotos.
Per la meva part, vaig poder provar algunes configuracions de càmera que no són les que utilitzo habitualment (en aquest cas una Olympus OMD-M1 MarkII). El resultat pot ser millorable però de moment n'estic prou satisfet.
Un astor devorant la seva presa.

El hide, un cop a dins cal mantenir-se en silenci per evitar alertar la fauna que es vol fotografiar.

En Marcos prepara el seu equip per accionar la càmera a distància.

Tot i que el Zuiko 40-150 f2,8 queda una mica curt, la capacitat de retall de la imatge, em dona prou qualitat com per aconseguir un retrat de l'aligot.

Intento captar l'au en vol a una velocitat de 1/1000.

Una acció ràpida em fa veure les dificultats d'aquesta modalitat fotogràfica.

L'astor intenta fugir amb el colom que serveix d'esquer.

Una altra seqüència de d'aquests interessants instants.

El dia ha estat tota una experiència i ens deixa imatges per recordar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada