dimecres, 15 d’abril del 2020

El bodegó a casa


Tant els aficionats com els professionals de la fotografia acostumem a tindre preferència per uns temes determinats. Les motivacions poden ser moltes, però solem ser acordes amb el nostre caràcter, idees i/o mode de vida en particular. Així i tot, sempre serà interessant pel fotògraf explorar aquelles opcions que habitualment no entren dintre dels seus projectes fotogràfics.
Ara que passem molt temps a casa li podem donar una oportunitat al bodegó o natura morta. Les limitacions, quant a recursos, poden ser un incentiu per la nostra creativitat.
Personalment m'inclino més per la foto de viatge, de natura o de carrer, però com que aquests dies toca estar a casa m'he divertit donant vida a natures mortes.
Pot ser un bon moment per experimentar amb la llum i els objectes que ens envolten. La variació de la llum canvia la percepció que tenim de les coses, i ho podem utilitzar per explicar històries, pensaments i sensacions, o, simplement per buscar una imatge que ens atrau estèticament.
Per fer la foto que serveix de portada vaig recórrer a un efecte zoom. Una obertura petita i una exposició llarga,  mantenint primer una posició fixa del zoom per obtindre la imatge del ram i després movent el zoom per donar sensació de moviment i donar-li un aire pictòric.
A casa em semblava tindre pocs recursos i vaig optar per començar amb tres pomes triant el blanc i negre per obtindre un allunyament del que entenem com a realitat...

L'absència de color fa que ens centrem en la llum i les textures

Treballar amb seqüències sempre té la seva màgia

... després he provat amb altres objectes i elements al meu abast... 

Observo que una figureta d'un joc infantil es reflexa en el vidre d'una foto que tinc per decoració. Hi afegeixo unes plantes de plàstic que tinc per decorar el pessebre per Nadal i obtenim un món nou i misteriós. 

Un gerro no pot faltar com a bodegó. La perspectiva i la llum donen una visió diferent a l'habitual.

Jugar amb les ombres també té el seu punt divertit. 
La mateixa joguina dona lloc a una altre imatge totalment diferent
La fulla de col de la foto anterior il·luminada amb la llum dura del flash i treballada  en blanc i negre té un caràcter quasi bé abstracte.
Una mosca aturada al vidre de la finestra amb suggereix una visió particular del confinament.

Simplement amb una exposició llarga i diversos cops de flash, el confinament també ens pot fer meditar sobre el pas del temps. 

Un díptic muntat amb imatges obtingudes en diferents llocs i moments ens pot donar una unitat visual.

  Un canvi en la meva forma de mirar una planta d'interior que no amb cridava especialment l'atenció, va donar lloc a un parell de fotos amb clau alta que sí em van semblar interessants.
Per acabar em remeto a dos pensaments d'Albert Einstein:
"Si busques resultat diferents no facis sempre el mateix"
"Qualsevol moment és bo per aprendre coses noves"
Així que, a passar-ho bé fent bodegons!

2 comentaris:

  1. Certament aquests dies de confinament fan que ens fixem (fotogràficament parlant) en les coses quotidianes que ens envolten. Jo n'he penjat una col·lecció a Instagram, que he titulat "Fotografia del confinament".
    Es que la fotografia neix dins nostre, no ve de fora.
    Esteve.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uns bons moments per treballar la composició, la forma , la textura,...que surti aquesta llum interior!

      Elimina