dilluns, 13 de desembre del 2021

Una breu experiència amb imatges

La fotografia és un a forma de comunicació visual directa i universal que té un gran poder. Per agafar-ne consciència, tan sols cal fer una mirada cap el món de la publicitat. L'espectador té més tendència a mostrar atenció per les imatges que per les paraules. 

Hi ha uns conceptes claus a l'hora de comunicar. El primer és captar l'interès del públic sobre el que volem explicar. i el més adequat, és fer-ho de forma directa i senzilla. Després, cal estimular la retenció per part del receptor de la imatge. Aquesta ha de ser prou descriptiva i concisa com per perdurar en el record.

En una parada en trànsit a l'aeroport de Addis Abeba, vaig passar per davant d'una curiosa botiga. Em va semblar adient captar unes poques instantànies que poguessin descriure les sensacions que jo en tenia en aquest moment. 

D'entrada em va sobtar el mal estat dels maniquins que s´hi mostraven. Eren dignes d'una pel·lícula de cine negre. De seguida vaig decidir que el millor era utilitzar enquadraments que emfatitzessin aquesta visió tètrica i misteriosa, i que calia mostrar les fotos en blanc i negre. També, em va semblar convenient incloure algunes persones amb mascareta, ja que així ens situa en els temps de pandèmia que vivim. A la vegada, m'interessava mostrar la seva interacció amb els maniquins amb cara descoberta o desprovistos de roba. Tan sols cinc imatges per descriure uns breus instants!

Probablement cada espectador les pot veure o interpretar de diversa forma, però la nostra missió com a fotògrafs és comunicar visualment els fets, així com les emocions i pensaments del moment. Jo crec que, fins i tot, de situacions anodines com aquesta se'n pot treure suc. La forma en que presentem les fotografies pot intentar ser imparcial, però el cert, és que sempre condiciona la percepció per part del observador.

 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada