dijous, 2 de juny del 2022

Yosemite N.P. - Recordant els mestres I


En un viatge per l'oest d'EEUU al juny del 2013,vaig fer parada d'un dia a Yosemite. Podia haver estat una magnífica ocasió per emular al mestre Ansel Adams, però certament, i des del meu punt de vista, ni la climatologia ni la llum eren massa satisfactòries. 

Em trobava, en arribar a indrets emblemàtics del Parc Nacional, amb un cel ras i un sol de juny, que proporcionaven una il·luminació dura i intensa a l'escena. A més, calor i calitja eren també protagonistes del dia. Així i tot, no vaig deixar d'intentar captar algunes imatges buscant l'estil d'Ansel Adams.

Si altres treballs fotogràfics ens serveixen d'inspiració, doncs perfecte! Segurament amb el temps tot acabarà evolucionant cap una col·lecció de caràcter propi.

Recordo que em vaig començar a aficionar a la foto amb blanc i negre primer, a partir del treballs dels fotògrafs americans del moviment "f64", posteriorment descobrint altres referents com: Coburn, Feininger,  Sudek, Kenna, Sexton, ....entre molts altres.

Crec que està molt bé tenir uns referents. Després, cadascú té que trobar el propi camí. El que cal fer és veure molta fotografia, estudiar i actualitzar la nostra tècnica fotogràfica i, finalment, potser arribarem a ser capaços de mostrar un estil propi.














Per captar aquestes imatges es va utilitzar una Hasselblad 501 CM i pel·lícula Kodak TMAX100.


1 comentari: