dissabte, 22 d’abril del 2017

Arqui-textures II - Made in USA


Els elements arquitectònics, ja siguin en entorns urbans o rurals, forment part de la cultura d'un país. Així crec que és inexcusable que no estiguin presents en el nostre reportatge si el que volem, després d'un viatge, és fer una descripció complerta d'un lloc visitat. Les fotos de les llars, llocs de treball,  llocs de culte religiós, d'esbarjo, locals de serveis, etc, es complementen amb els retrats de les persones que viuen a  l'indret visitat i les imatges que descriuen els seus costums i hàbits.
Quan vaig visitar Estats Units em va sorprendre que en més llocs dels que m'esperava hi vaig trobar un aire i un ambient que en diríem "genuïnament americà". Grans gratacels, granges, museus, carrers i monuments, em captaven l'atenció. Però sovint era com un "déjà vu" ja que moltes edificacions similars estem acostumats a veure-les, sobre tot, a través del cinema comercialitzat per Hollywood.
Les fotos es van realitzar amb analògic (Kodak TMAX100) i  format 6x6. Habitualment m'agrada conservar la verticalitat dels edificis però en algunes ocasions m'agrada experimentar amb picats i contrapicats exagerats. També em sembla interessant jugar amb línees, formes i volums, així com, muntar díptics i tríptics. ¡No oblidem que sense el digital i sense photoshop també es poden fer treballs molt dignes!.
 

















Les fotos corresponen a arquitectures de diversos Estats: Califòrnia, Nevada, Idaho, Wyoming, Utha, Colorado i Arizona. La càmera utilitzada va ser una Hasselblad 501CM i objectius Zeiss, Planar 80 f2,8 i Distagon 50 f4.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada