divendres, 19 d’abril del 2019

Fotografiant un concert - L'Ùltim Indi



Fa pocs dies vaig anar a veure la presentació del primer disc de l'Ùltim Indi, tot i que tenia una entrada de seient i sabia que no gaudiria de la llibertat de mourem per la sala, no vaig dubtar en demanar permís per poder fer algunes fotos. Encara que no és habitual poder fotografiar en espectacles, aquí sí va ser possible, la condició era que tenia que ser sense flash. 
Aquest cop vaig usar el meu equip Olympus en lloc del Nikon "full frame" per diversos motius. Sabia que en passar a un sensor més petit (micro 4/3) hi ha més soroll a isos alts, també que el rang dinàmic no és tan favorable. Però una càmera més petita, discreta i silenciosa, era per a mi, la millor opció per fer fotos des de la meva localitat sense molestar al públic proper. Disposava de dos òptiques prou lluminoses i versàtils com per afrontar la situació: els Zuiko 12-40 f2,8 PRO i el 40-150 f2,8 PRO. Disparo foto a foto però amb la modalitat "silenci"(obturador electrònic), en RAW (per tindre més marge a l'editar posteriorment), un sol punt d'enfocament i fotometria matricial o ponderada al centre, ja que hi ha condicions molt canviats de llum. Per aquest motiu també acostumo a utilitzar la prioritat d'obertura (S), assignant una velocitat que em permeti aturar el moviment. És molt convenient també l'ISO automàtic, personalitzant prèviament els valors màxims i mínims. 
L'avantatge de les "mirror less" com l' OMD-M1 MarkII és que pots pre-visualitzar directament la imatge pel visor, encara que recomano sempre comprovar l'histograma. Les compensacions d'exposició són molt ràpides a través de la rodeta designada per aquesta funció i permeten fàcilment decidir si volem exposar afavorint llums o ombres. Tot i que considero que en cada ocasió convé utilitzar el balanç de blancs adient, en aquest cas vaig posar l'automàtic, ja que els color de les llums canvien constantment i de forma molt ràpida. 
Cal també comentar que l'excel·lent estabilització que porta aquesta càmera ens ajuda notablement, especialment amb el tele.
En definitiva un tema divertit i interessant de treballar...

Els zooms ens permeten combinar imatges més generals... 

...amb altres més particulars.

Podem incloure els focus a l'enquadrament.

I donar llicència al blanc i negre

No deixar d'estar atents a moments destacats.

Buscar detalls d'un component en particular...

...i del grup.

El canvi d'escenari també ofereix possibilitats.

Combinar enquadrament verticals...

...amb horitzontals.

Aprofitar les grans obertures a favor nostre fent desenfocament selectiu.

El contrallum és una bona opció.

No portava un super-angular però tallant pel lloc adequat vaig poder fer una panoràmica amb dues fotos. 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada