diumenge, 28 de juliol del 2019

Viatjant per Russia - Indumentàries: L'uniforme

El darrer més de Juny he conegut nous indrets. Em vaig organitzar pel meu compte un viatge amb una ruta tradicional per terres soviètiques: Moscou, algunes poblacions de l'anell d'or i Sant Petersburg.
Quan viatges sempre hi ha coses que ens criden particularment l'atenció, en aquesta ocasió no ha estat diferent.  M'ha sobtat la presència habitual d'uniformes en el dia a dia de les meves caminades per aquestes ciutats. Ho he volgut fotografiar com una de les particularitats del país.
L'uniforme sol ser mostra de pertinença a grups de individus que compleixen una funció específica en la societat. La pertinença a un col·lectiu és fàcil d'identificar a partir de la vestimenta uniformada. Grups com soldats, operaris, botiguers, escolars, policies i molts altres, de forma més o menys evident, queden definits per la indumentària.
Si bé l'uniforme intenta amagar a l'individu i convertir-lo en part d'una entitat, grup o multitud de caràcter superior, també és cert que aquest fet pot ser motiu d'orgull i reconeixement davant dels altres.
Les forces armades i policials de la Federació Russa s'estan modernitzant constantment. Moscou cerca mantenir la seva condició de gran potència.
Així que farem un recorregut fotogràfic a partir de la indumentària, començant per aquells que tenen tasques relacionades amb protecció, defensa i seguretat.





















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada