L'època estival és per a molts sinònim de vacances. Segurament aquests dies o setmanes ens permetran dedicar més temps a la nostra afició fotogràfica. Uns quants potser tindran la sort de poder visitar destinacions llunyanes i exòtiques que serviran d'inspiració per captar noves imatges. En aquests casos es corrent sentir comentaris sobre els milers de fotos realitzades. Cadascú té la seva forma de treballar però sempre cal fer la reflexió de si val la pena acumular tal quantitat de material. Personalment crec que és bo limitar-se, és important analitzar i valorar el que volen fotografiar abans de prémer el disparador. Més quantitat no vol dir més qualitat i pot ser un bon moment per aprendre a practicar noves tècniques i dedicar-lo a conèixer millor el nostre equip.
Als qui, per les circumstàncies que sigui, no disposem de la possibilitat de conèixer nous indrets, sempre ens queda el consol d'intentar descobrir les opcions que ens brinda la fotografia prop de casa (que són moltes!). Podem pensar en mirar fotos d'altres autors en lloc de fer-ne. A Barcelona hi ha diverses exposicions que és poden visitar aquest estiu. Crec que són particularment interessants entre altres: "La fotografia útil" 1949-1995 Oriol Maspons al Museu Nacional d'Art de Catalunya, la de Richard Learoyd a la Fundació Mapfre i "La belleza de las líneas" a Fotocolectania. Finalment una altra opció és buscar-nos un lloc còmode i poc calorós on entretenir-nos fent edició d'imatge tal com us mostro en el títol del comentari.
Com exercici per no abusar en l'ús de l'obturador, en molts viatges m'he imposat utilitzar la foto clàssica de mig format. Disposar de sols uns pocs rodets de 120 et convida a reflexionar sobre cada foto que fas.
El Mont Blanc (França) |
Zaanse Shans (Holanda) |
Lanzarote (Espanya) |
Toscana (Itàlia) |
Costa d'Irlanda |
Navarra (Espanya) |
Monolake (EUA) |
Monument Valley (EUA) |
Shangai (Xina) |
Berlin (Alemanya) |
Iguazú (Brasil) |
Fitz Roy (Argentina) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada