Podem afirmar que l’art és un reflex del què som. Utilitzant diversos mitjans i tècniques l’ésser humà expressa les seves emocions, idees, anhels o frustracions. En funció de l’experiència i capacitats de cadascú escollirem entre la immensitat de materials que ens proporciona el nostre entorn per crear a través de la pintura, dibuix, escultura, fotografia, cinema, música, teatre, escriptura i molts altres, alguna cosa nova que ens defineix. Aquesta nova creació constitueix la nostra expressió artística.
Però aquesta creació artística esta
condicionada per un imaginari visual popular? Realment, podem arribar a pensar
que hi ha símbols, idees i imatges que formen part de l’experiència grupal? És
possible que això sigui així, fins i tot, podríem creure que hi ha certes
imatges i idees que en han quedat marcades en el nostre bagatge genètic.
Alegries, pors i incerteses són percebudes per tots els individus que conformen la
societat, es comparteixen i es manifesten de forma reiterada.
Com a fotògraf em qüestiono fins a quin punt esdevé present aquest imaginari en el meu treball, con influeixen els estímuls visuals, auditius i escrits en la meva fotografia.
És divertit i interessant revisar el
nostre arxiu i fer aquest exercici de buscar referències que poden ser elements
d’aquest imaginari que alimenta el nostre esperit.
En un recent viatge a Noruega vaig visitar Ekerbergparken a Oslo. En una glorieta dels jardins vaig alçar la vista i em va venir a la memòria la foto en titulada "The Octopus" de A.L. Coburn (1912). |
Al museu Kode de Bergen un visitant puja per una de les escales d'accés. Possiblement vaig fer la foto mentre Escher actuava en el meu subconscient. (Olympus OMD EM1 MarkII + Zuiko 12-40 f2,8 Pro). |
La TV suposa una constant pluja d'imatges. Aquest tros d'escorça fotografiat per il·lustrar una sèrie que tracta sobre la peridolia em recorda el personatge d'Homer Simpson. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada