dilluns, 2 de maig del 2022

Imaginació i fotografia: Transmutació a una altra dimensió

Està molt bé utilitzar la fotografia com a document per mostrar la realitat, però també és divertit deixar volar la imaginació i recrear-nos fent la nostra interpretació personal d'una situació, un moment o un subjecte determinat.

En una visita a una de les exposicions a CaixaForum Barcelona, concretament a l'anomenada "Rates! Rates! Rates!", hi havia una espectadora abstreta amb les imatges que es projectaven en una pantalla. Em va donar la sensació que em podia trobar davant una mena d'abducció mental, en l'inici d'un viatge pel temps o en la transmutació a una altra dimensió. En definitiva, em trobava en una situació, des del meu punt de vista, curiosa i atractiva.

Com ho podia representar? Se'm va acudir fer una progressió inspirada en el treball fotogràfic de Duane Michals. Vaig poder captar imatges durant dos o tres minuts com a molt, després l'espectadora va marxar. Així i tot, va ser suficient per aconseguir el que volia. Es tractava de combinar diverses fotos on la model es va difuminant fins a quedar pràcticament irreconeixible.

La fotografia també és imaginació i diversió!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada