dilluns, 29 d’agost del 2016

Pintura i Fotografia II - Sr. Turner i la psicologia del color.


Després de veure la pel·lícula on en Timothy Spall representa la vida del Sr. Turner, i de gaudir d'alguna de les  obres del pintor  a la National Gallery , no vaig poder evitar  intentar fer-ne la meva  interpretació fotogràfica.

"Boia assenyalant un naufragi" (1849)

 

Una de les coses que m'atrau d'aquest gran artista és el seu domini del color, juga amb la seva dimensió psicològica, i aquest, de forma inevitable, influencia a l'espectador. Els seus quadres provoquen reaccions emocionals indubtables. Així el color vermell atrau la mirada, ens comunica caràcter, passió,  entusiasme, força i agressivitat.

La plaça de Trafalgar Square estava plena de turistes i londinencs. Davant de l'entrada a la Gallery hi havia un cartell vermell, era una oportunitat per experimentar. Vaig pensar que capturant l'escena amb la càmera en moviment  i una velocitat d'obturació lenta, podria evitar la foto explícita de la gent i, a la vegada, conservar l'essència del lloc, a més d'aconseguir una taca vermella a la imatge per cridar l'atenció. Després, en noves ocasions, vaig tornar a intentar utilitzar aquest color com a centre d'atenció.
Trafalgar square
 

Piccadilli circus
Canvi de guàrdia a Buckingham palace
  
Viatgers a St.Pancras railway station

 
Jugant a Somerset House
Podem trobar un  motiu d'aquest color en una escena del nostre entorn, o bé tenim la possibilitat de construir un bodegó on es posi de manifest aquest efecte psicològic. Proveu-ho! Cada color ens comunica diferents sensacions...
Així és com veig el bus que em va atropellar a Londres!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada