És important com a fotògrafs aprendre mirant
altres fotografies. El primer que
recomanaria és revisar les obres dels
autors de prestigi en tots els àmbits i en tots els temps des de la invenció de
la fotografia. Recuperar el passat i conèixer la historia és bàsic per entendre
el medi. Avui dia a les xarxes socials
ens inunden les imatges i els "likes", ben segur que hi podem trobar
coses interessants, però de vegades es fa difícil separar el gra de la palla.
És indubtable que tots, fins i tot artistes de
renom, estem sotmesos a influències. Intentar acostar-nos a un estil o forma de mirar no té res de negatiu, ben al
contrari, jo crec que ens ajudarà a trobar el nostre camí per a la realització d'un
treball de caràcter personal.
Quan vaig descobrir l'apassionant món de la macrofotografia, hi havia poca bibliografia al respecte,
i un llibre de Claude Nuridsany i Marie Pérennou, es va convertir en una referència
a seguir. Després, amb la foto de paisatge, la lectura de Galen Rowell m'animava a buscar una nova forma de tractar
la llum en les meves imatges. Segur que
molts de nosaltres ens hem impressionat amb la tècnica d'Ansel Adams. A mi em va
portar a perfeccionar la meva i a realitzar estudis de fotografia en una escola
especialitzada de Barcelona. Després, gràcies a seguir diversos autors com, Michael
Kenna, A.L. Coburn, Jonh Sexton, Edward Weston, i Josef Sudek, entre molts
altres, vaig anar descobrint noves
mareres de veure el món. Tot aquest bagatge que anem adquirint a través
d'altres autors ens porta a desenvolupar millor la nostra visió fotogràfica. Finalment, ens agradi o
no, la nostra manera de viure, la nostra forma de ser, caràcter, pensaments,
sensacions i sentiments marquen de forma inequívoca les nostres imatges. Si som
constants i fidels a nosaltres mateixos acabarem desenvolupant un treball original. Potser no arribarem mai a ser grans fotògrafs, però segur que en
gaudirem molt a nivell personal.
En els meus inicis,
sovint em deien que les meves imatges feien pensar en determinats autors. No em desagradava, crec que forma part del camí a seguir. Amb el temps he tingut oportunitat d'anar donant a conèixer les meves imatges. Per a mi és
una gran satisfacció veure que també hi ha a qui serveixen d'inspiració.
No deixeu de mirar fotografia i compartir el que vosaltres feu. Ser bon lector ajuda a ser bon escriptor.
|
Actualment la tècnologia facilita molt les coses. En els anys 80 aconseguir una bona foto macro suposava moltes dificultats. |
|
Durant uns quants anys vaig tindre la sort de gaudir de l'amistad d'Humbreto Rivas i compartir la nostra afició a la fotografia. Interessos comuns em van suposar aprendre d'un bon mestre. |
|
Quan reviso el meu arxiu sempre hi trobo referències a autors que m'han interessat, en aquest cas J. Sexton. |
|
I en aquesta feta a la Costa Oest del EEUU hi veig un aire de M.Kenna. |
|
A la platja de Edward Weston (Califòrnia), la llum no era molt favorable però vaig voler emportar-me una foto en memòria d'aquest fotògraf. |
|
A nivell personal no ens hem de sentir lligats a un estil o temàtica, també he sentit admiració per nombrosos autors de "street photo" com H. Cartier-Bresson, Grry Winogran, Robert Doisneau, Elliott Erwitt, i molts més. |
|
Quan viatjo, com en aquest carrer de Remedios (Cuba), també busco imatges inspirades amb les que he admirat tantes vegades en revistes com National Geographic. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada