dimecres, 7 d’agost del 2019

Viatjant per Russia - Indumentàries: La religió

Si quan viatgeu a Russia visiteu les seves esglésies, catedrals o monestirs, ben segur que us cridaran l'atenció algunes de les particularitats de l'església ortodoxa. Jo vaig arribar al país amb la creença que allà, després d'un règim soviètic amb unes idees antireligioses, la influència de l'església seria minoritària. De fet en un discurs de l'any 1905, el líder del partit bolxevic, Vladimir Lenin definia la religió com "L'opi del poble". Pel que hi vaig veure, al menys avui dia, res més lluny de la realitat. Els tractats de  re-unificació van començar el 1991 i van finalitzar el 2007, acabant amb 90 anys de cisma. Una guia turística local em va comentar que cada dia és construeixen tres temples a Russia. Després, he llegit que l'església  russa té 150 milions de seguidors. Em va sobtar especialment la gran devoció que mostren els feligresos. S´hi respiren aires conservadors i me'n vaig emportar la sensació que segueixen una doctrina estricte.
Hagés pogut fer un reportatge a través de l'arquitectura religiosa a Russia que és esplendorosa, o bé de la seva iconografia espectacular, però seguirem el circuit a través de la gent i la seva indumentària i us mostraré fotografies realitzades sobre aquest tema.
No cal dir que en els llocs de culte cal ser respectuosos, no fer fotografies pertorbant a la gent. Allà on està prohibit, guardar la càmera i, si més no, sempre ens queda la possibilitat de demanar permís a qui correspongui. Tot i les lògiques restriccions que hi podem trobar, sempre hi haurà ocasions per captar el tema a documentar.
Les fotos les vaig realitzar amb la Olympus OMD-M1 MarkII, objectiu Zuiko 14-40 f2,8PRO. Quasi totes disparant des de la cintura. Sempre amb l'opció del obturador electrònic, és a dir, amb "silenci" que és el que mereix l'ocasió. En un parell de casos no he pogut evitar comparar alguna de les fotos realitzades amb pintures que havia vist a temples i museus.



























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada