diumenge, 9 de febrer del 2020

Acotant un tema fotogràfic

La fotografia es pot convertir en una afició o professió engrescadora. No sé si us passarà a vosaltres, però jo, quan agafo la càmera, tot i que sé que el més habitual és aconseguir fotos més o menys correctes, sempre espero saber veure i aconseguir-ne una  d'excepcional.  Tant si vaig a fer un passeig pel barri o un gran viatge, em val aquella dita d'Imogen Cunningham: "Quina de les meves fotos és la preferida? Una que faré demà". Fotografiar és una forma d'expressió, però també pot ser un  medi de creixement personal i una motivació per fer moltes altres coses.
Crec que hi ha moments a la vida en que cal marcar-se reptes. Quan algú realitza una tasca com és la fotogràfica està fent un exercici de comunicació, però també de superació.
Penso que en fotografiar tenim que actuar amb llibertat i total intuïció. És convenient conèixer i aplicar regles de composició, teoria del color, etc... però també cal saber trencar-les! No dubtem en experimentar! Quan ens sembla oportú, cal deixar de fer el que ens diuen els manuals i deixar-nos portar per  sensacions del moment i la imaginació. Així i tot, de vegades, marcar-nos limitacions pot suposar un repte enriquidor. Així ho vaig fer en una caminada per la fageda de Santa Fe del Montseny. Era un dia ennuvolat d'aquest hivern. No portava una idea concreta del que volia fotografiar. Primer m'agrada mirar i pensar en el meu entorn. Aviat vaig decidir que seria interessant acotar un tema. Això és una cosa que no faig habitualment. Calia ajustar-me a una idea molt concreta: "les fulles del faig i l'aigua corrent del rierol". No em va suposar fer cap foto memorable, ni tan sols la foto que imaginava o buscava, però si que va ser divertit com exercici fotogràfic.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada